fbpx

Detoxifierea este un subiect despre care eu am mai vorbit pe blog, pentru ca este un proces esential penrtu starea noastra de sanatate. Continui acum seria articol pe acest subiect si explic care sunt cateva dintre semnele care iti arata ca ai avea nevoie sa ii dai corpului tau „o gura de aer”:

  1. Nivelul de energie este mai scazut ca de obicei – te simti obosita, si asta mai ales de dimineata
  2. Ai inceput sa ai grasime pe burta
  3. Retii apa
  4. Ai sinurile congestionate
  5. Ti-e pofta de dulce (sau de sarat)
  6. Ai probleme cu bila
  7. Nu pierzi in greutate
  8. Ai tenul incarcat sau ai acnee
  9. Nu dormi bine noaptea
  10. Ai fluctuatii de stare
  11. Esti constipata
  12. Ai dureri la menstruatie si inainte

Acestea sunt doar cateva dintre simptomele care iti spun ca e nevoie sa schimbi ceva la stilul de viata.

Dupa cateva zile de mancare curata, acompaniata de alte practici care sa sustina corpul, ar trebui sa te simti mult mai bine, iar unele dintre simptome sa se reduca considerabil, in timp de altele sa dispara de tot.

 

alimente detoxifiere

Alimente care sustin procesul de detoxifiere

Iata ce poti face constant pentru a-ti ajuta sistemul natural de detoxifiere:

  • Consuma antioxidanti pentru neutralizarea radicalilor liberi creati de catre corpul tau – carotenoide, flavonoide, vitaminele C si E, seleniu si glutation. Iata in ce alimente le gasiti: afine, patrunjel, ceapa, ceai verde si negru, citrice si cacao (cruda), morcovi, dovleac, cartof dulce, spanac.
  • Foloseste cardamon in cafea – cardamonul sustine productia enzimei care metabolizeaza cafeaua in faza I a detoxifierii.
  • Mananca germeni de broccoli – sulforaphanul din germenii de broccoli sustine faza a II-a a detoxifierii si contine puternice elemente anti-cancer, chiar daca din punct de vedere nutritional este mai putin ofertant decat broccoli consumat ca atare.
  • Mananca zilnic crucifere – broccoli, conopida, varza de bruxelles, varza- toate acestea te ajuta sa reduci dominanta estrogenica si sustin ambele faze ale detoxifierii.
  • Renunta sau redu cantitatea de alcool pe care o consumi – alcoolul afecteaza si chiar incurca ambele faze ale detoxifierii si acest lucru se aplica si mai mult femeilor care au trecut de 35 de ani, pentru ca pur si simplu ficatul devine mai putin eficient in a scapa de toxine pentru ca rezerverele lui incep sa scada.
  • Dormi suficient si mai ales culca-te devreme (in jurul orei 22) cel putin 2-3 zile pe saptamana
  • Redu expunerea la toxine – indeparteaza plasticul din viata sau redu-l semnificativ, alege cosmetice. Afla mai mult despre acest subiect in articolul despre xenoestrogeni!
  • Urmeaza periodic o cura de sustinere a detoxifierii de macar 5-10 zile care sa dea o gura de aer organismului tau si pe care, este foarte bine sa o urmezi mai ales la schimbarea ciclurilor (adica toamna si primavara).

Daca vrei sa afli mai multe despre acest subiect, poti urmari AICI inregistrarea live-ului pe care am l-am avut pe grupul Mame cu pofta de viata.

Vrei sa vezi cum arata o zi de meniu de curatare, care sustine bland procesul natural de detoxifiere si curatarea organismului?
Inscrie-te AICI la newsletter si vei primi in inbox-ul tau Meniul de curatare de 1 zi!
detoxifierea curatarea meniu

Exemplu de meniu care sustine procesul natural de detoxifiere