fbpx

Imi place sa inteleg nevoile voastre – ale celor care imi cititi articolele, newsletter-ele sau postarile de pe facebook. Mi se pare ca e important sa stiu ce va doriti in legatura cu starea voastra de sanatate si sa va pot sustine cat se poate de mult.

Si imi mai place sa va provoc sa va doriti mai mult si mai bine pentru voi.

Asta am facut si in ultima perioada, cand v-am invitat pe facebook si pe email sa va ganditi la ce INTENTII ati avea pentru voi, care v-ar impacta intr-o masura importanta starea voastra de bine si pe care doriti sa le transformati in REALITATE. Intentii care v-ar face, cum ziceam, #mandriidevoi, dar, mai mult decat atat, v-ar aduce beneficii de care voi simtiti ca aveti nevoie in vietile voastre.

Multi dintre voi mi-ati raspuns ca ati vrea sa aveti o alta greutate, greutatea voastra optima, la care probabil v-ati simtit si cel mai bine din toate punctele de vedere.

Asa ca am decis sa scriu despre acest subiect si sa fac si un webinar GRATUIT in care sa vin cu cateva recomandari care sa te sustina pentru a ajunge unde iti doresti. 

Daca ma urmaresti de ceva timp, ai vazut ca eu nu prea vorbesc despre slabit. Vorbesc despre stil de viata sanatos, despre echilibru, despre hormoni, despre odihna, despre ingrijirea noastra in diversele etape prin care trecem – de exemplu inainte de sarcina, in sarcina, in post partum, si in diversele perioade ale vietii de mama, in general.

Slabitul nu e pentru mine, mai niciodata, un obiectiv in sine, ci doar un mijloc care sa ne ajute sa ne simtim asa cum ne dorim – in forma, energici si echilibrati.

Spun asta pentru ca mi s-a intamplat de multe ori sa fiu abordata de clienti care isi doresc sa slabeasca si nu mai reusesc sa fac asta fara sustinere (dupa sarcina, de exemplu) si nu de putine ori am gasit acolo dezechilibre hormonale, intolerante alimentare, probleme in procesul de detoxifiere etc. Slabitul era doar varful icebergului, dar era cel mai usor de sesizat. Dar abordarea corecta este sa rezolvam mai intai dezechilibrele din corp, sa invatam sa mancam sanatos si apoi greutatea se va regla. Este, de fapt, semnul ca al nostru corp a intrat in echilibru.

De ce vorbesc despre greutate optima?

Pentru ca fiecare dintre noi are o „busola interna” care stie exact unde ii este corpului cel mai bine. Nu intru aici in subiectul memoriei celulor, care tind sa se intoarca la greutatea la care ai stat cel mai mult. Eu stiu ca atunci cand schimbi stilul de viata se schimba multe in creierul tau si in structura celulelor tale si poti sa ramai la noua greutate.

Atunci cand mananci sanatos si echilibrat nu vei fi in niciun caz supraponderal, mai ales dupa reglarea eventualelor dezechilibre existente, vei fi la GREUTATEA TA OPTIMA. Nu vei fi (musai) foarte slab si, daca acesta este obiectivul tau, dar nu este greutatea la care corpul tau se simte cel mai bine, acesta se poate atinge doar prin deprivari constante, cu un pret mare platit de sanatatea ta si doar pe TERMEN SCURT.

Care sunt pasii catre greutatea ta optima

  1. Sa iti intelegi exact nevoile si provocarile corpului tau:
  • Instrumente de folosit: chestionar de sanatate si hormonal, analize medicale

2. Sa reglezi problemele pe care le ai – acesta este un proces in sine, care se poate rezolva mai mult sau mai putin rapi

3. Sa inveti sa mananci sanatos si echilibrat – in pasi mici, pe care ii putem asimila si transforma in obiceiuri in viata noastra

Pentru ca am constatat ca este mare nevoie de sustinere in acest sens, am conceput un program de 4 saptamani in care sa deprinzi obiceiuri noi si tips-uri pentru a le include in viata. Afla mai multe detalii aici

4. D-abia dupa ce stii ce inseamna sa mananci sanatos si echilibrat, poti trece la anumite abordari mai stricte pentru reglarea dezechilibrelor, care vor duce si la pierderea mai rapida a kilogramelor – ma refer aici la diete de eliminare (in care testam existenta anumitor intolerante), la diete fara gluten si fara lactate (mai ales in caz de dezechilibre hormonale si oboseala cronica)

Daca nu stii ce inseamna un meniu echilibrat, care sa iti dea energie si echilibru hormonal, poti descarca GRATUIT un astfel de exemplu de AICI.

Despre greutatea optima in sarcina

Ma bucur foarte tare ca exista viitoare mame care isi doresc sa invete sa manance sanatos pentru bebelusul pe care il poarta in pantece, pentru refacerea lor cat mai rapida…si pentru a nu se ingrasa prea mult in aceasta perioada.

Deci se poate sa ne concentram pe greutatea noastra si in sarcina?

Sigur ca da, si putem face asta continuand sa mancam sanatos si bogat in nutrienti. Dau mereu exemplul persoanelor cu diagnostic de diabet de sarcina cu care lucrez: aproape toate, desi am inceput sa lucram la finalul trimestrului al 2-lea, au mai luat foarte putin in greutate pana la final – adica 1-2 kg. Si probabil ca stii ca cel mai mult se ia in greutate pe finalul sarcinii – si nu, nu numai pentru ca creste bebelusul cel mai mult, ci pentru ca mamele devin obosite, nu se mai pot misca decat putin si nu se concentreaza mai deloc pe alimentatia lor.

Cum iti revii la greutatea de dinainte de sarcina?

Mamelor le spun mereu: sarcina a durat 9 luni de zile (sau chiar 10) si e nevoie de tot atat de mult timp pentru a-si reveni. Ce mi se pare foarte important in aceasta perioada este ca mamele sa manance cat mai sanatos, pentru a-si sustine organismul care este si asa privat de somn si slabit dupa sarcina si dupa toata aceasta perioada. Cele mai multe dezechilibre hormonale apar in aceasta perioada, iar mamele le cam ignora. Ele se sezizeaza in general dupa cele 18 luni ale copilului, uneori chiar si la ani dupa, cand starea de oboseala se accentueaza, eventual nu pierd in greutate sau sunt excesiv de slabite si slabe, menstruatia nu a revenit etc. In acest caz, ma doare sufletul cand le aud de diete stricte si de sport intens, care nu fac decat sa agraveze dezechilibrele existente.

Ce e de facut: aplicarea pasilor explicati mai sus, cu blandete, rabdare si perseverenta!

De ce trebuie sa tii cont pentru a-ti echilibra corpul si a pierde in greutate

DA:

  • Consumi multe legume la fiecare masa
  • Mananci fructe intre mese (mai ales din cele cu indice glicemic mai mic, cum sunt fructele de padure)
  • Consumi cereale integrale, mai ales fara gluten (orez, hrisca, quinoa, mei)
  • Consumi si proteina vegetala, mai ales la masa de seara (mazare, fasole, linte, naut, bob)
  • Bei suficiente lichide (apa, ceaiuri de plante etc)
  • Consumi produse cat mai curate, mai ales cand vorbim despre proteina animala (carne, peste si oua)
  • Mananci mesele la timp, echilibrate si balansate; avem grija sa ne mentinem glicemia cat mai stabila
  • Esti foarte atenta la cum reactioneaza corpul tau la diverse tipuri de alimente, notezi pentru a putea face legatura intre produsele consumate si starea ta
  • Dormi suficient
  • Te ajuti de suplimente si plante
  • Dintre lactate alegi mai ales chefir si iaurt (de preferinta bio)
  • Consumi grasime variata, la fiecare masa:
    • seminte (de in, susan, chia, canepa, de dovleac), nuci neprajite si nesarate (migdale, fistic, nuci braziliene, nuci de macadamia, nuci pecan, caju etc);
    • uleiuri de prima presa variate (masline, canepa, in, avocado, ghee, unt de cocos, ulei de susan);
    • consumi cu moderatie grasime saturata!
    • ai grija la aportul de omega 3, care trebuie sa fie in raport de macar 1:4 cu grasimile de tip omega 6
  • Consumi condimente din plin: patrunjel, marar, busuioc, turmeric, cimbru, oregano, menta, usturoi, ghimbir etc
  • Indulcesti la minimum cu smochine, curmale, stafide, miere sau sirop de agave
  • Faci sport – macar 20 de minute de 3 ori/saptamana

Mancand astfel, avem asigurata si fibra variata si suficienta

NU:

  • In niciun caz nu te infometezi! Si explic in webinar de ce!
  • Nu numari caloriile, ci esti atenta la aportul de nutrienti – explicatii suplimentare in webinar
  • Elimini zaharul, produsele procesate si cereale neintegrale
  • Nu prajesti alimentele
  • Limitezi lactatele si consumul de gluten
  • Limitezi consumul la cafea – 1/zi, dupa micul dejun
  • Nu folosesti sosuri din comert
  • Limitezi consumul de alcool – pentru rezultate mai rapide, alcoolul se elimina complet pana la echilibrarea corpului si a atingerea greutatii dorite; daca este foarte dificil, poti ramane la 2 pahare de vin alb/saptamana, baut cu multa apa
  • Nu folosesti grasimi hidrogenate (gen margarina)

 

Portia optim echilibrata arata astfel:

  • 40-50% legume (crude si gatite)
  • 25% proteina de calitate
  • 10-15% grasime (daca nu este inclusa in alimentul care vine cu proteina – de exemplu pestele sau carnea)
  • 20-25% carbohidrat de calitate (integral si optim fara gluten)

 

Toate aceste subiecte sunt explicate pe larg, astfel incat tu sa le poti integra in viata ta prin pasi mici, dar sustenabili, in programul online – Energie de durata.

Iata ce zice una dintre partipantele la un alt program sustinut de mine, care avea ca obiectiv sustinerea procesului natural de detoxifiere:

Dupa cum vezi, sunt multe lucruri de care ar trebui sa tinem cont, si de aceea, acest proces este de multe ori, descurajant. Se incepe in forta, cu multe deprivari, pentru ca se doresc rezultate rapide, si se termina repede, pentru ca se aunge la extenuare si infometare.

Tips & tricks pentru ca TU sa reusesti

  • Ia-o usor! Politica pasilor marunti este cea mai buna in acest caz!
  • Fixeaza-ti obiective mici – de exemplu „in aceasta saptamana voi manca in fiecare zi micul dejun in acord cu nevoile corpului meu”; iti poate parea putin, dar nu este, mai ales daca ai o provocare in a lua micul dejun, de obicei
  • Fa-ti cumparaturi care sa te ajute sa ai la indemana produsele de care ai nevoie
  • Gandeste-ti mesele in avans; spontaneitatea nu te ajuta sa mananci sanatos!
  • Da din casa produsele nesanatoase
  • Roaga-i pe cei din familia ta sa te sustina! Iti este mult mai usor cand partenerul tau nu mananca cartofi prajiti cu branza in fata ta!
  • Gaseste un prieten care are acelasi obiectiv ca tine si faceti asta impreuna
  • Cere sustinere: poate tu poti sa faci asta singur, dar ceea ce castigi cand lucrezi cu ceva este o variabila foarte importanta – TIMP. Un consilier in nutritie cu a carui abordare rezonezi te va ajuta sa iti identifici eventuale dezechilibre ale corpului tau si iti ghida drumul pentru a ajunge la destitatie, invatand si care sunt cele mai bune alegeri pe care sa le faci pentru tine si pe viitor. In plus, iti este mai usor sa treci peste momentele grele atunci cand ai sustinere emotionala si cand esti „monotorizat” de catre acest consilier in care tu ai incredere.

Multa lume, inclusiv dintre cei cu dezechilibre hormonale, ma intreaba acelasi lucru: si o sa mai pot manca vreodata ca inainte?

Raspunsul meu este ca NU. Dar vestea buna este ca nu vei mai VREA, pentru ca te obisnuiesti cu alte gusturi si vei aprecia altfel mancarea adevarata: niste legume facute la abur, al dente, cu un dressing de tahini cu lamaie, de exemplu. Stiu ca pare incredibil, dar asa va fi.

Exceptii se mai pot face, desigur, dar vei simti exact cum iti reactioneaza corpul dupa o prajitura de la cofetarie, din aceea gretos de dulce. Vei simti cum iti va lua energia si nu cred ca vrei sa te mai intorci acolo.

Te va da o astfel de masa „traditionala” peste cap? Slabe sanse, dar iti va strica, probabil, digestia si somnul, daca vei manca seara.

Pe scurt: drumul e lung, si asa trebuie sa fie, nu e neaparat usor, dar merita din plin! Si nu e vorba doar despre greutatea ta, ci despre SANATATEA ta si starea ta generala de bine si de energie. Un corp nehranit, slabit, unde inflamatia este ridicata, nu poate fi un corp sanatos. Si eu aproape ca ma bucur cand vad ca exista greutate in plus, pentru ca asta este un semnal de alarma care te „obliga” sa iei masuri. Este mult mai periculos pentru asa numitii „skinny fat” – cei care „arata bine”, nu se ingrasa, dar de fapt lucrurile nu sunt deloc ok pe dinauntru. Despre ei vom vorbi intr-un alt articol 🙂

error: Content is protected !!

Aboneaza-te la newsletter-ul destinat mamelor si vei primi gratuit e-book-ul „Recomandari si meniu de 3 zile pentru energizare, echilibrare si pierdere în greutate”.