fbpx

O masa sanatoasa este o masa echilibrata care contine Proteina, Grasime si Carbohidrat. Aceasta combinatie iti da nutrientii de care ai nevoie, iti stabilizeaza insulina si cortizolul si energia este eliberata mai lent.

Prima masa a zilei, micul dejun, are un rol important pentru ca ea seteaza cumva corpul tau pentru ziua respectiva. Aceasta masa este cu atat mai importanta daca vorbim despre perioade in care esti obosita, si ma refer la oboseala cronica, care vine de obicei la pachet cu alte dezechilibre hormonale (tiroida, progesteron, estrogen etc). Stii diminetile acelea cand simti valul de ceata pe ochi – si care dispare, poate, pe dupa amiaza, cand ai un boom la capitolul energie. Practic, asta inseamna ca tu ai deficienta si exces de cortizol – adica atunci cand acest hormon ar trebui sa fie ridicat, pentru a te sustine la inceputul zilei, el este coborat si cand ar trebui sa se pregateasca sa se retraga, pentru a face loc melatoninei, el incepe sa „prinda aripi”.

Stiu si eu acea senzatie, si poate tocmai pentru ca am trecut prin ea si am fost nevoita sa o inteleg si sa o gestionez iti scriu asta acum.

Iti propun o reteta simpla de mic dejun sau de gustare pe care o poti manca si in sarcina, fiind bogata in nutrienti, inclusiv in fier (mai ales daca lintea este corect gatita), si in post partum, daca nu exista intolerante la tine sau la cel mic sau pur si simplu cand vrei sa variezi de la micul tau dejun obisnuit.

Eu recomand intotdeauna sa schimbi tipurile de mese pe care le iei pentru a vedea cum te simti cu diferite abordari si pentru a alege ce ti se potriveste tie in acest moment.

Pate de linte rosie – mic dejun sau gustare   

Ingrediente:

150 gr linte rosie spalata (sau direct fiarta din conserva)

5 rosii uscate

1-2 catei de usturoi

cateva fire de ceapa verde

1 lingura de tahini

patrunjel din plin

zeama de lamaie

busuioc

cimbru

sare

piper

ulei de masline sau de canepa

Lintea se lasa la inmuiat peste noapte. Dupa inmuiere se spala si se pune la fiert in aproximativ de 3 ori mai multa apa decat linte. Lintea rosie fierbe in aproximativ 25-30 de minute.

Dupa ce lintea a fiert, se scurge apa si se lasa putin la racit. Apoi se pun toate ingredientele intr-un blender si se amesteca pana devin o pasta fina.

Se poate servi cu paine integrala sau cu maia, cu crackers sau cu betisoare de legume (de morcov sau de apio bio, de exemplu).

Aceasta este una dintre retetele pe care o voi include si in meniul oferit participantelor din programul Energie de durata. Acesta incepe luni, 18 februarie, si are ca obiectiv ca, pe parcursul a 4 saptamani, mamele din program sa invete ce inseamna mancare sanatoasa, cum sa o integreze cu pasi mici in viata familiei lor si cum sa decodeze semnalele primite de la corpul lor care le spune daca sunt sau nu in echilibru. Toti acesti pasi reprezinta calea sigura catre Energie, Greutate optima si Echilibru.

Daca si tu esti pregatita pentru acest drum, hai in program. Incepem de luni !

Despre structura farfuriei si ce ar trebui sa contina ea am vorbit pe larg intr-un video pe care il gasesti aici.

Daca ai intrebari, sunt bucuroasa sa iti raspund. Scrie-mi la claudia [at] pofta-de-viata [.ro] sau lasa-mi un comentariu la aceasta postare.

Sursa foto:edenfoods.com

 

 

 

error: Content is protected !!

Aboneaza-te la newsletter-ul destinat mamelor si vei primi gratuit e-book-ul „Recomandari si meniu de 3 zile pentru energizare, echilibrare si pierdere în greutate”.