Am ales o baza de lapte vegetal – de data aceasta migdale -, dar poate fi orice alt fel de lapte vegetal ai la indemana. Despre laptele de migdale am scris pe larg aici.

Daca doresti sa simplifici foarte tare reteta, in loc de lapte de migdale poti sa pui pur si simplu 200 ml apa si 10 migdale. Cu restul ingredientelor vei ajunge la un produs finit de aproximativ 330 ml (sugerez doar 10 migdale pentru ca smoothie-ul sa nu iasa prea gros, avand in vedere ca nu vei indeparta pulpa migdalelor).

Iata lista de ingrediente pentru o portie de aprox 330 ml:

  • 220 ml apa si 10 migdale sau 220 ml lapte de migdale
  • 2 curmale
  • 2 linguri de afine (inclusiv congelate)
  • 1 banana
  • 1/2 lingurita de chia (sau alte seminte)
  • condimente: scortisoara, vanilie sau ce iti mai place tie

Toate ingredientele se pun in blender si blenduiesc pana obtii o pasta (cam un minut).

Atat migdale, cat si curmalele ar trebui inmuiate, pentru a fi mai usor de digerat si pentru a le maximiza aportul de nutrienti.

Acest smoothie este perfect atunci cand ti-e pofta de un desert gustos si sanatos, de preferinta pentru gustarile de la orele 11 sau 16. Poate fi inclusiv o varianta de mic dejun, caz in care iti sugerez sa mai adaugi o lingura de cereale integrale, pentru a avea energie mai mult timp.

In plus, genul acesta de smoothie-uri constituie un exemplu foarte bun de gustare pe care o poti oferi copilului tau la scoala. Implica-l atunci cand il pregatesti si sansele ca el sa il consume cresc considerabil.

Pe langa un gust foarte bun, acest smoothie iti aduce vitaminele A, C, E si cateva B-uri, proteina, acizi grasi esentiali, antioxidanti (mai ales de la minunatele afine), potasiu, magneziu, calciu, fosfor, fier, fibre,

Testeaza-l si nu ezita sa faci schimbari in ceea ce priveste cantitatea sau ingredientele folosite. De exemplu, unii prefer smoothie-ul mai lichid, care se apropie ca textura de juice, altora le place mai dens.

Daca ai intrebari, te rog sa imi scrii.

error: Content is protected !!