Schimbarea stilului de a manca poate fi o decizie pe care sa o luam intr-o perioada destul de scurta (mai ales cand avem motive serioase sa facem acest lucru), insa, cu siguranta, nu se poate intampla efectiv intr-un termen foarte scurt.

Schimbarea la care ma refer aici nu include adoptarea vreunei diete drastice in scopul de a pierde kilograme, ci la adoptarea unui stil de alimentatie care sa ne aduca mai aproape de starea noastra optima de sanatate (care aduce dupa sine si pierderea in greutate).

De ce nu se poate intampla intr-un termen scurt?

Studiile au aratat ca pentru a se crea un obicei este nevoie de 30 de zile. Ai nevoie de timp sa te obisnuiesti cu noi produse la tine in bucatarie, care sa le inlocuiasca treptat pe cele deja existente. Trebuie sa afli cum sa le combini ca sa iti rezulte niste produse finale gustoase (asta presupune inclusiv sa te obisnuiesti cu niste gusturi noi), fara sa petreci mult timp preparandu-le si care sa iti dea nutrientii de care ai nevoie. Aici apare nevoia de a apela la un specialist, care poate sa iti faca aceasta tranzitie mult mai usoara si care sa te ajute sa identifici ce este mai bine pentru tine.

Atunci cand vorbim despre o astfel de schimbare mentinerea motivatiei va fi mai usoara. Cu siguranta nu va fi simplu nici daca alegem aceasta cale, dar facand pasi corecti ne vom apropia mai mult de noi si ne vom putea bucura mai mult de viata. Schimbarea stilului alimentar va atrage dupa sine schimbarea stilului de viata per total, pentru ca vom intelege ca nu putem fi in echilibru cu noi daca nu dormim suficient, daca nu facem miscare sau daca nu ne hranim, inainte de orice, cu dragoste si voie buna.
Am facut aceasta lunga introducere pentru a-ti spune ca motivatia pentru mentinerea acestui stil de viata va veni, in primul rand, din starea de bine pe care o vei avea – asta daca tu esti pe calea cea mai buna pentru organismul tau. Din nou, timp de macar o luna sustinerea unui specialist iti va fi de foarte mare ajutor. Acesta ar trebui sa iti dea atat informatii practice legate de nutritia ta, cat si sustinere pe partea emotionala.

De asemenea, motivatia iti mai poate fi intretinuta de persoanele din jurul tau care te inspira si care iti pot da un sfat sau pur si simplu sa te asculte atunci cand esti intr-un moment mai dificil.

Informarea constanta si mai in profunzime despre acest subiect – atat din carti, cat si din bloguri de profil alese cu grija– te va ajuta sa iti gasesti constant argumente rationale si emotionale pentru noul stil de viata.
In aceasta perioada de tranzitie este important sa nu te gandesti la privatiuni („nu am voie chips-uri, nu am voie cozonac”, de exemplu), ci sa te gandesti mai degraba la lucrurile bune care ti se intampla („am energie pana seara sa fac ce imi doresc”, de exemplu). De asemenea, nu te frustra, daca ai pofta de ceva mai putin sanatos acorda-ti una-doua mese pe saptamana in care sa incluzi acele produse in alimentatie si mai ales, observa cum te simti dupa ce le-ai consumat. De cele mai multe ori daca te obisnuiesti sa mananci sanatos, corpul tau iti va comunica ca nu se mai simte bine dupa aceste mese.

Un alt trick este sa iti propui ca mancarurile mai putin sanatoase sa le mananci in prima parte a zilei – pentru ca se se arda pana seara – si eventual sa faci si sport in acea zi.

Mananca mese indestulatoare si corect balansate pentru ca astfel poti face fata poftelor. Si inainte de orice pastreaza o atitudine pozitiva si priveste catre obiectivul tau final – o stare de sanatate mai buna.

Articol publicat pe site-ul www.motivonti.ro.

Sursa foto: www.weightlossforall.com

 

error: Content is protected !!